Eftermiddagstankar i Tel Aviv.

Nu är Dennis tillbaka, väldigt misstänksamt. Han påstår att han är tillbaka för att Ben har bestämt sig för att dra med honom och ta chansen. Allt det där är så komplicerat att jag får ta och skita i att försöka analysera allt eftersom jag bara kommer finta bort mig själv.

Han som jobbade i receptionen på "The new Swedish hostel" var en riktig karaktär förresten! Jag har aldrig träffat någon som är så snabb och stressad. Han pratade tre gånger så snabbt som oss, småjoggade fram och tillbaka när han skulle göra saker. Han hjälpte oss checka in samtidigt som han lagade middag, skurade golv och bäddade våra sängar. Helt otroligt.
Nu har vi varit här i två veckor och vi har fortfarande inte fått någon plats på en kibbutz, det börjar kännas lite oroligt, men det är inte mycket vi kan göra i nuläget. Vi har i alla fall räknat ut ett bra ekonomiskt system! Hittills har vi delat på allt 50/50 eftersom mitt kort inte funkar här och Fredrik måste betala för allt nu. Så vi bestämde oss för att dela på allt vi spenderat i slutet, men eftersom jag inte behöver äta lite ofta och mycket som Fredrik så ska jag äta billigare och mindre och få en massa pengar över till julklappar eller vad det nu kan vara.
Imorgon börjar shabbat igen så vi får handla mat på en supermarket och laga i vår micro och vattenkokare. Vi har ingen ugn eller spis vilket är lite tråkigt. Och eftersom jag kan svälta mig mycket bättre än Fredde så kan jag trycka nudlar och vatten i ett par dagar! Det blir jättebra.

Kommentarer
Postat av: Anonym

låter som om ni lever värsta lyxlivet där nere ju ;)

2009-10-08 @ 18:23:11
Postat av: daUd

jag saknar er och jag avundas erat lyxliv där nere. vad som helst är bättre än tristessen i sverige

2009-10-09 @ 03:15:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0