Jag drar snart

Jag drar snart är ett väldigt vanligt uttryck på sky hostel. Idag var vi på kibbutz centret och vi ska komma tillbaka varje dag nu, och det verkar som att vi borde ha en plats på onsdag, om inte tidigare. Vår danska vän Jonas fick en plats idag, men det unnar vi honom eftersom han inte hade mycket kronor kvar att leva på. Han ska till Ein Gev, en väldigt fin kibbutz vid Galileesjön.

Dennis drog imorse till Eilat där han ska bo i några dagar och fråga sig omkring för att sedan ta sig till Egypten genom sinai och röda havet. Best of luck. Jag antar att han inte är i shabak och bara hade blivit överkörd av Israel som så många andra här på sky. Hoppas att han inte blir skjuten eller fångad, men det tror jag inte, för jag har aldrig träffat någon så hardcore i hela mitt liv! Han visade oss bilder på hans sår från gazakriget när han blivit skjuten, ett på huvudet, ett på armen, och ett på midjan.
Jag är glad att Ben inte följde med honom, men han ska dra snart så det är inga problem eller hur?
Ned är en annan kille här på sky, han och Ben är i samma situation, de får inte lämna landet pga att de inte betalat underhåll. Tala om kvinnors rättigheter så mycket ni vill, men pappor i Israel är körda, helt körda om de inte betalat underhåll. Jag förstår absolut att man ska betala någon avgift, men borde det inte vara realistiskt? Inte 100,000 dollar för att ha missat 3 års underhåll. Han har inte ens fått möjligheten att göra någon sorts avbetalning, utan de ska ha hela summan direkt.
Men som sagt, jag drar snart.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Riktigt bra skrivet!!! Vad kul att få höra sedan vilken kibbutz det blir. Kram Mamma

2009-10-04 @ 15:44:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0