Kort summering

Det var ett tag sen jag uppdaterade bloggen, jag har inte riktigt orkat vara på datorn så mycket. En hel del har hänt sen jag skrev att kriget var på väg. Över helgen fick vi två nya mycket sköna rumskamrater och träffade lite folk som jobbar på en kibbutz som var i Tel Aviv över helgen.
Vi fick numret till någon på kibbutzen som vi kunde ringa för att se om det fanns plats, men vi bestämde oss för att inte ringa förränn vi hade varit på kibbutzcentret. Så på söndag gick vi till kibbutzcentret och de hade tydligen en plats åt oss.
Kibbutz Yotvata heter kibbutzen och vi åker dit på torsdag, det verkar vara en riktigt bra kibbutz, den är stor och det finns många volontärer och det ligger precis vid Eilat som ligger vid röda havet.
Just nu väntar vi på torsdag (som kommer vara dagen då vi varit här i 3 veckor). Vi kommer nog sakna livet här på sky hostel, samtidigt är vi båda nog ganska redo att testa på livet på en kibbutz.
Skriver kanske lite senare lite mer specifikt som helgen och så.

Kommentarer
Postat av: David

GAH! Det låter för bra för att vara sant. MÅSTE VENTILERA! Inte bara mina tankar! Nu! Ventilera! V E N T I L E R A! Ok! Jag vill också vara på en kibbutz vid Eilat. Nu blev jag lite ledsen. Saknar er. Det känns tungt. Allt känns lite tungt. Inte överdrivet tungt, absolut inte. Svårt är nog rätt ord. Komplicerat. Snårigt. Trassligt. Snubbeltråd. Jag ska till Paris om en vecka! Det blir trevligt. Sedan kommer jag och våldgästar er i Israel. Det låter som en plan. Uppdatera oftare!

2009-10-13 @ 15:10:20
Postat av: Daniel

Åh, Eilat! Det är nice som fan. Hade jag åkt till Israel hade jag garanterat åkt till Eilat.



Ha så kul!

2009-10-20 @ 14:11:45
Postat av: Mika

!0 dagar och ingen uppdatering? Hmm.. bäst för er att ni inte klivit på bomber eller något!

2009-10-23 @ 01:07:52
Postat av: mikaela

NÖRD! lägg upp lite bilder då, annars vill jag inte läsa :)

2009-11-08 @ 11:12:18
URL: http://mikaelamolk.blogg.se/
Postat av: My från äckliga skånelandet.

alltså adam, har du dött eller? Du uppdaterar aldrig här och du är aldrig inne på msn :( Om dem i pallapalla landet har dödat dig så får du säga till.

2009-11-16 @ 15:28:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0