Araben på stranden

Några dagar sen var jag och Fredrik vid stranden och tog oss ett dopp. Vi satt ner där det var grunt och slappade. Från ingenstans dyker det upp en Arab som sätter sig emellan mig och Fredrik och börjar konversera med oss. I början var det trevligt och jag tänkte att det bara var en vanlig konversation, men det visade sig vara annat. Hans engelska var väldigt kass och när han till slut bjöd oss upp till hans lägenhet för "kaffe" så var det dags för oss att säga adjö och tacka för konversationen.
Det finns egentligen tre alternativ till hans avsikt. Sex, rån eller bara kaffe. Jag utesluter det sista alternativet och försöker att inte tänka på vilket av de andra det är. Det var en lustig upplevelse men som jag har förstått det är det många Araber som har sex med andra män innan de har gift sig och att det inte är något konstigt med det och att man inte anses vara homosexuell.
Det jag ångrar var att berätta för Justin om upplevelsen för sen dess har han pratat om att när min själ är bruten och förstörd så kommer jag börja tacka ja till "kaffet" och se det som 3 dagars hyra. Vi får se när vi drar till Kibbutzcentret imorgon om vi är fast här så länge.

Kommentarer
Postat av: Nathalie

Haha, ni får vara försiktiga med alla (ej)homosexuella araber där nere :) hoppas att ni har det bra, jag ska följa eran resa.

2009-09-28 @ 13:01:18
Postat av: Evelina

HAHAHAHAHA detta är för tillfället min favoritblogg! ska följa er resa och läsa varje dag!

2009-09-28 @ 14:03:18
Postat av: david

hoho det var kul läsning. fortsätt uppdatera ofta!

2009-09-28 @ 15:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0