Street Alex och Harlem-Tel Aviv

Igår träffade vi en kille som är född i Ryssland, uppvuxen i USA och hemlös i Tel Aviv, han har bott på gatan här i 4 år. Vi pratade en hel del med honom, man kan säga att vi umgicks i ett par timmar. Street Alex, jag, Princeton-Alex, Justin, Fredrik och Ben. Det intressanta är att han inte är galen. Han är väldigt vis och har mycket vettigt att säga. Det är mycket han inte gillar här i världen, men jag skulle nog också vara ganska bitter om jag var i samma sits som honom.
Vi satt där och drack lite öl, faktumet är att Street Alex var den enda som inte drack, han dricker inte, röker inte och tar inga droger. Efter konversationen började avta drog jag, Fredrik, Princeton-Alex och Ben till området där alla klubbar är. Tyvärr var inget öppet på grund av något Yom Kippur samband. På vägen dit gick vi igenom ghettot i Tel Aviv. Det första vi såg var några pimps och transvestithoror. Sen såg vi två ryska kvinnor på en park som tog injicerade heroin, det var lite obehagligt. Klockan var rätt mycket också och jag kan tänka mig att vi skulle vara praktexemplet av personen man rånar där. Som tur är så har Ben bott i Tel Aviv mycket förut så han hittade tillbaka. Men det var en väldigt intressant upplevelse. Jag har nog sett mer på mina 5 dagar här än jag gjort på 1 år i Stockholm.
Justin må säga att vi är broken, men nu vet vi att vi kan sjunka mycket lägre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0